اخبار امت: اسرائیل بار دیگر وحشت آفرید!
09/26/2023 | نویسنده: درویش طالقانی

Print


به روز یک شنبه به تاریخ 24 سپتمبر سال جاری اسرائیل حملۀ هوای را بالای کمپ پناهنده‌گان انجام داد که در اثر دو فلسطینی بنام‌های اسیدابوعلی 21 ساله و عبد الرحمن ابودعاش 32 ساله به شهادت رسیدند. این حمله در قسمت شمالی کرانۀ باختری اشغالی در شهر طولکرم در کمپ پناهنده‌گان شمس نور صورت گرفته است.
حملات هوای اسرائیل خسارات زیادی را به ساختمان کمپ وارد کرده است. اسرائیلی‌ها گفته اند که این حمله را روی انبار بم در یک خانه انجام داده اند. در اوایل همین ماه عساکر اسرائیلی جوان 21 ساله دیگری را بنام سمیح خالدابوالحرب نیز به شهادت رسانیده بودند.
به نقل از ویب سایت الجزیره انگلیسی" در ماه جولای سال جاری اسرائیل بزرگترین حملات نظامی را در کرانه‌ی باختری اشغالی روی این مردم بی دفاع به راه انداخته بودند که در اثر آن حدود 12 نفر به شهادت رسیده و 100 نفر زخمی شدند. گفته می‌شود که سال 2023 خونین‌ترین سال برای فلسطینی‌ها بعد از سال 2006 حساب می‌شود. در این سال 200 فلسطینی توسط اسرائیل به شهادت رسانده شدند.
اسرائیل راه ورود به نوار غزه را نیز در روزهای جشن یهود بسته کرده بود؛ این تنها راه است که نواز غزه را به قسمت دیگری فلسطین وصل می‌کند، در حقیقت راه کسب و کار و تجارت نواز غزه است که با بسته شدن آن مردم نواز غزه یگانه راه بیرون رفت از این بزرگترین زندان سرباز را نیز از دست می‌دهند.
فلسطین از سرزمین‌های اسلامی خیلی مهم برای مسلمانان دنیا حساب می‌شود. اما متأسفانه بعد از وجود آمدن اسرائیل در سال 1948 م  در این سرزمین اسلامی، روز به روز جغرافیای اسرائیل در حال گسترش بوده و این سرزمین مبارک در حال از بین رفتن است. سرزمین که در زمان حضرت عمر رضی الله تعالی عنه در سال  ۶۳۷ م مصادف سال ۱۶ هجری  برای بار اول و برای بار دوم توسط صلاح الدین در سال 583 ه-ق فتح  گردید. در طول تاریخ تمام مسلمان‌ها همیشه برای حفاظت و دفع اشغال آن تلاش شبانه روزی می‌کردند.
قضیۀ آزادی فلسطین از قضایای مهم امت اسلامی حساب شده که آزاد سازی آن کاری دولت است که بر اساس منهج نبوت ساخته شده باشد وسیاست خارجی‌اش جهاد باشد. دقیقاً آزادی سازی فلسطین کار دولت‌های نیست که در قید نشنلیزم گیر مانده اند؛ و اهداف علیایی اسلام را فراموش کرده اند.  




   ارسال نظر