سازمان ملل دریچۀ امید مسلمان نیست!
08/24/2023 | نویسنده: درویش طالقانی

Print


"سازمان ملل چیزی جز یک ببر بی‌دندان نیست که تعهدات خالی از هر گونه قدرت واقعی برای اجرای تصمیماتش دارد. این یک کابوس بیروکراتیک است که کمترین پیشرفتی را داشته و هزینه‌های چشم‌گیری را به دوش مشترکان می اندازد"( جان دیو، 2008)  فعالیت‌های سازمان ملل در جوامع مسلمین نشین و فقیر خیلی چشم‌گیر است، گویا اینکه کشورها و جوامع مسلمین نشین، خدمات لازم را برای مردم ارائه نکرده و از ثبات واقعی برای حکومت‌داری برخوردار نیستند، لذا نیاز است که سازمان ملل دست کمک خویش را به آن‌ها دراز کند، اما این سازمان نسبت به اهداف بشردوستانه‌ی که دارد از نظر عام مردم سازمان ناکام و به دردنخور است؛ اما از نظر کمک به اهداف قدرت‌های بزرگ و تبلیغ ارزش‌های سیکولار خیلی مؤفقانه عمل کرده است. به همین اساس سالانه بودجه هنگفت را دریافت کرده و آن را به مصرف می‌رساند.  
 نقش سازمان ملل زیاد فریبنده و ظاهر پسند است، اما واقعیت مسأله این است که سازمان ملل و نهادهای مرتبط به آن تمثیل کننده نقش قدرت‌های بزرگ استتند و برای بقایی خود از دونرهای کلان پول گزاف را دریافت می‌کنند. قابل ذکر است که بیشتر از این پول صرف خود سازمان ملل می‌شود. بودجه سال 2022 سازمان ملل حدود 3.12 میلیارد دالر بوده که 20 فیصد آن در فعالیت‌های سیاسی اختصاص داده شده است.
سازمان ملل حدود 40 هزار کارمند دایمی در تمام جهان دارد  که مقدار زیادی از این بودجه صرف معاش، مصارف دفاتر و ماموریت حافظ صلح این سازمان می‌گردد.(Better World Campaign, 2023) این سازمان برای کارمندان اروپایی خویش سالانه میلیون‌ها دالر را در معاشات، امنیت و محل زنده‌گی شان به مصرف می‌رساند. میزان معاش هر کارمند سازمان ملل بین 95 الی 123 هزار دالر امریکایی در درجه D می‌باشد.(United Nations Careers) کارمندان سازمان ملل از پول اختصاص داده شده به کشورهای فقیر در هوتل‌های پنج ستاره برای خویش محل اقامت را انتخاب کرده و برای ترانسپورت آن‌ها از موترهای زره استفاده می‌کنند، که مصرف هرکارمندِ رده بالای این سازمان رقم هنگفت می‌شود.
این سازمان در تلاش این است که ارزش‌ها و قوانین غیراسلامی را بر اساس سیاست تهدید، تطمیع در سرزمین‌های اسلامی ترویج کند، که برخورد آن با امارت اسلامی افغانستان بر محور همین سیاست‌ها تنظیم گردیده است. به اساس همین نوع سیاست است که قدرت‌های غربی همه ساله میلیون‌ها دالر را در خدمت این سازمان قرار می‌دهند تا برای رسیدن به اهداف جهانی آن‌ها کمک کرده و به آجندای شان تاپه‌ای مشروعیت را بکوبد. سازمان ملل فعلاً به دین جدیدجهانی (حکومت جهانی) دعوت می‌کند گویا تمام ادیان را در خود می‌گنجاند كه در رأس آن مفکر غربی Robert Muller (1923-2010) قرار دارد، که حدود 40 سال ماموریت‌اش به حیث معاون سرمنشی سازمان ملل این مفکوره را ترویج کرده و جهانیان را به آن دعوت کرده است.
 یکی از بزرگ‌ترین تمویل کننده‌های مالی این سازمان دولت امریکا است، که مقر دایمی این سازمان همچنان در شهر نیویارک آن کشور موقعیت دارد. ظاهراً امریکا یکی از حامیان کلان مالی سازمان ملل است. اما اگر به طور دقیق به این مسأله توجه شود، امریکا از وجود مقر این سازمان در نیویارک در کنار نفوذ سیاسی خویش، منافع اقتصادی هم دارد. منفعت اقتصادی آن قسمی است که همه ساله از تمام کشورهای جهانی رهبران به نیویارک می‌روند و میلیون‌ها دالر را صرف اقامت شان در بهترین هوتل‌ها می‌کنند، اشیای قیمتی و تحفه خریداری می‌نمایند؛ از این بابت این کشور درآمد زیادی نصیب‌اش می‌شود.  
سازمان ملل در تشکیلات خویش شش نهاد دارد که مهم‌ترین آن شورای امنیت است. در این نهاد 5 عضو دایمی است که شامل امریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان و چین می‌شود.  شورای امنیت این سازمان از زمان تأسیس خویش فقط توانسته است که امنیت کشورهای عضو دایمی خویش را محفوظ نگهدارد. و تجاوز اعضای این شورای به کشورهای فقیر و مسلمان در این چند دهه فقط با شعارهای عوام فریبانه محکوم می‌گردد.
با توجه به واقعیت سازمان ملل و تاریخچه‌ای فعالیت آن در جهان و به خصوص دنیای اسلامی، از این نهاد نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات ما را حل کنند. حدود هفتاد سال از اشغال فلسطین توسط یهود به کمک این سازمان می‌گذرد که تا هنوز حل نا شده باقی مانده است، شاید از نظر سازمان ملل یک راه حل وجود داشته باشد آن هم تأسیس کشور بزرگ یهودی و حذف فلسطین از نقشه جهان است وبس!
مسلمان نظر به تقوی که الله متعال از آن خواسته باید شعور و بصیرت لازم را نسبت به این پدیده پیدا کرده کرده و توجه خویش را در قدم اول به الله متعال مبذول کند، ثانیاً حکومت مقتدر اسلامی (خلافت) برای خویش براساس شریعت اسلامی بسازد که بار دیگر این امت را احیا کرده و مجد و عظمت‌اش را برگرداند، تا این‌که از شر شیطان بزرگ بنام سازمان ملل نجات پیدا کند.




   ارسال نظر